När ska detta sluta?

Jag pratar självklart om regnet! Fy fan vad less jag är på regn... Embla är inte överförtjust i det heller, och Tilda har aldrig varit ett stor fan av regn. Hon står ut med det, under tystnad, men inte mer. Embla gnäller sej igenom kiss- och bajssvängen om det regnar för mycket =) Men om man ger henne annat att tänka på, typ ger henne ett rep att hålla i munnen och gå runt med går det mycket bättre. Hon älskar verkligen att bära runt på saker! Jag berömmer allt hon bär - kottar, stenar, pinnar, kopplet. Hon vet också att hon får något gott om hon lämnar det hon bär på till mej. Blir faktiskt lättare med sådant som hon inte bör bära på, typ kattskit. Hon släpper det på backen och får något gott istället.

Idag fick Embla en ny kompis faktiskt, en jämnårig rottweilerhanne som heter Totte. Jag skulle gå ut med Tilda då jag alldeles utanför våran gård ser en kille med en liten valp. Kände att jag var tvungen att prata med honom då jag inte vet någon annan i närheten som har en valp! Så jag sa hej =) Valpen hette som sagt Totte och var också 9 veckor, precis som Embla. Så jag sprang in och hämtade henne så dom fick hälsa. Totte var framåt och ville busa lite, Embla såg på honom med stora ögon och satte sej mellan benen på Älsklingen, med svansen mellan benen. Min lilla mes <3 Men hon kommer bli modigare, det vet jag!

Nu foder har jag varit och inhandlat idag. Matlistan som vi fick från uppfödaren är säkert jättebra, men det är ett jäkla hoppkok och blir skitjobbigt när man glömmer ta fram och tina nötfärsen, glömmer koka ris osv osv. Så jag och Embla åka till Simbi och frågade om råd, fick jättebra hjälp av supertrevlig personal och åkte därifrån med Royal Canin Maxi Baby Dog. Tilda äter ju RC Labrador Retriever som fungerar jättebra så detta blir nog dunder det med! Hon ska bara äta klart sin "kur" för sin dåliga mage, sen börjar vi nog sakta gå över till det nya fodret.


Lite bilder på Tilda och Embla




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0