Regnet det bara öser ner

Ja i dag har det verkligen öst ner. Hann som tur var ut på en långsväng med Tilda i förmiddags, vilket var möjligt då Älsklingen blev hemma från jobbet idag. Så han och Embla hade det mysigt hemma medan jag och Tilda gick en härlig promenad, faktiskt i riktig lovande väder. Men vi vet ju hur det blev sen...

Tänkte att dagens rumsrenhet skulle bli dålig då jag inte visste riktigt hur Embla skulle reagera ute i ösregnet, men det blev kanon. Två kiss-olyckor på hela dagen! Visst tyckte hon väl inte att regnet var så kul, men det glömde hon bort ganska snart då allt runt omkring var så kul och spännande. Och då Tilda inte verkade bry sej om det där blöta som föll från himlen, så gjorde inte hon det heller.

Det är verkligen en lite ängel vi fått. Ja, än så länge iaf. Hon sover hela natten i vår säng, det har inte skett en enda nattlig olycka sen hon flyttade in hos oss! Jag läser om valpägare som undrar hur de ska få sina valpar att sluta skälla, sluta bitas, lära sej nej, komma när de ropar med mera med mera. Jag läser, och är tacksam över vår lilla prinsessa. Tror också att det har med rasen att göra, då alla valpägare som jag läser om på forum inte verkar vara labbeägare.

Slutligen vill vi skicka en tanke till Unni som har farit till himlen <3 Alldeles för tidigt! Och självklart en tanke till min lillasyster, Unnis matte, som tvingades ta det svåra beslutet att ta bort sin älskade hund på grund av en lång tids sjukdom. Vi tänker på er!


Här kommer en liten bilduppdatering på Embla och Tilda =) Embla växer så det knakar, tycker faktiskt
att man ser skillnad från en vecka sedan!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0