Dagis, träning och ösregn!

Idag, och resten av veckan, är jag ledig. Eller ja, ledig och ledig, jag har en religionsuppgift att skriva. Om reinkarnation. Själva ämnet är spännande, men just nu är jag så sjukt trött på att plugga och skriva examinationsuppgifter... Men det är ju bara 1½ månad kvar tills jag är fri!

Pga av att jag är ledig blev det en kort dagisvistelse för Embla (i morgon med, hon får vara ledig fredag). Vill att hon ska bli så van som möjligt att vara där innan jag börjar jobba. Och hon verkar ju tycka det är kul med alla kompisar =) Jag lämnade henne iaf vid 9, efter promenaden, och hämtade henne kl 13. Därimellan hann jag och Tilda kolla på X antal avsnitt av Srubs och inte plugga, som jag egentligen borde jag gjort. Till mitt försvar kan jag säga att jag pluggade på eftermiddagen istället!
Vi åkte iaf till klubben och tränade. Där var som vanligt tomt, som det alltid är när jag är där. Men vi fick tränat lite uppletande av föremål på en ganska stor ruta. Gick jättebra, hon är så sjukt duktig lilla Embla. Tilda fick något ryck och sprang ut mot Embla när hon var påväg in mot mej med ena uppstoppade strumpan och så var dragkampen igång... Haha knäppa hund. Vi tränade lite lydnad - lite fotgående, fotposition, inkallning, apport och hopp över hinder - och jag är nöjd! Tilda fick träna lite stege, hon älskar att klättra på saker.
Väl hemma, plugg och lite lek med vovvarna. Vid halv sex tog vi en runda i regnet, det öser ner!! Embla bryr sej inte för fem öre, Tilda stannade i porten och undrade om jag var dum i huvudet som skulle ut i det här vädret... Ska nog sätta på hennes regntecke nästa gång vi går ut, kanske hon skulle uppskatta.

Nu blir det mat (korvstroganof med ris) och förhoppningsvis några avsnitt av "John Adams". Har ni inte sett den serien så rekomenderar jag den verkligen!!!


Kommentarer
Postat av: Susan

Tack för dina ord i min blogg :).

Nu tar vi oss fram på darriga ben båda två men Gretzky är fortfarande medtagen och halt så jag tror det var orm. Vad gott det lät med stroganof mmm.Vi ses på klubben.

// Susan :)

2009-11-22 @ 03:54:46
URL: http://www.manhofs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0