Måste berätta något helt otroligt =D

Alltså, det är så att jag får gåshud själv när jag tänker på vad som hände i måndags. Jag ska berätta vad som hänt =P

I måndags började jag och Embla på en valpkurs annordnad av Labradorklubben Östra. Fem stycken underbara labbevalpar är med på kursen. När jag kom dit ser jag en tjej med en jaktlabbe, jag blir genast intresserad och går fram och pratar med henne. Hon frågar sen mej vart Embla kommer i från, vid namnet Minnows liksom hajjar hon till och säger "men...det är ju Zoie (som hennes valp heter) också". Men shit vad kul tänker jag och frågar vilka hennes föräldrar är. Här har Zoies matte inte riktig koll, inte heller på hennes exakta födelsedatum, men ringer hem till sin man som får kolla på hennes stamtavla. Jag lyssnar när de pratar och hennes man läser från stamtavlan och hon upprepar det han säger "pappa Harvey...och mamma Animation...". För er som inte vet så är det Emblas föräldrar också! Så där står vi och inser att Embla och Zoie alltså är kullsystrar! Så himla roligt =D Hur stora kan oddsen vara att två valpar från samma kull, från Göteborg, hamnar på samma valpkurs i Stockholm? Vi är dessutom bara fem valpar på kursen och dom bodde i Bromma, väldigt långt från där kursen hölls.

Det här är så himla roligt! Zoies ägare, Ulrika, var dessutom supertrevlig =D Så vi har planert in att träffas med systrarna nästa lördag och låta dom återbekanta sej med varandra!!

Kommentarer
Postat av: sussie Isiss & Fame

helt otroligt är det.... du får hälsa från en annan Minnows valp =))

Idag har vi tränat rallylydnad och även Fame har fått prova på det lite.. ja jisses va ska det bli av med henne.. så rolig att träna =)) ha det gott

kram Sussie Isiss & Fame

2009-09-16 @ 22:24:37
URL: http://samojedlabbe.zoomin.se
Postat av: Linda, Lorenzo & Nixon

Njä dom e inte så stora hehe=) Men dock välmuskalde. Söt labbe du/ni har!!!

Va skoj å stöta på en kullsyster!!



Hoppas ni mår gott=)



//Linda och Labbarna!

2009-09-23 @ 17:11:23
URL: http://lindalindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0