Sköna söndag

Vill först passa på att gratulera min lillasyster Sanna som fyller 22 år idag, på självaste nationaldagen - GRATTIS!!

Igår var det apporteringskurs igen i Ågesta. Den här gången var det med ett par med en 10-månaders jaktlabbe vid namn Sara som inte var där förra gången. Vi pratade lite och det visade sej att Embla och Sara var halvsyskon =) Båda hade Harvey som pappa. Världen är allt bra liten ibland! Dock var de inte särskilt lika alls, varken utseendemässigt eller i psyket. Lillsa Sara var en mycket försiktig liten dam, ingen tuffing som min Embla.

Att Embla är en tuffing fick jag än en gång bevisat under en av övningarna. Vi hade lagt ut sex stycken dummies för linjetag. Vi skulle skicka varannan gång jag och en tjej som heter Zara som har en superfin labbe som heter Magda. När Embla har skickats på sitt linjetag får lilla Magda för sej att hon också vill gå på Emblas, så hon drar hon med. Embla hör detta och vänder, sen rycker de såklart ihop =) INGEN ska ta MITT linjetag ser man att Embla tänker haha! Det blev en liten fight, men ingen skada skedd. Lena, vår kursledare, sa iaf att när jag nu skulle skicka om Embla så skulle jag direkt hjälpa henne om hon visade minsa tveksamhet inför att springa igen. Men jag behövde inte oroa mej, Embla sprang ut som om inget hade hänt =p Duktig tjej!

Kul också att Zara och Magda bor i Västerhaninge, så vi ska försöka träna en del ihop och kanske åka på lite prov till hösten tillsammans! Har ju ingen att träna jakt med, så detta vore ju perfekt!

Lägger in några bilder på mina två svarta faror










Kommentarer
Postat av: Micaela

Hej Sofia!



Vad kul att höra/se att allt är bra med er. Ha, ha ja Embla är allt en riktig liten tuffing. Och vilka fina bilder ni har tagit. Vi har ju också en hel del bilder på monstrena, som du skall få ;)

Min mobil har stendött så jag har varken nr eller mail till dig längre. Trinity saknar sina kompisar och vi har försökt hålla utkik efter er men det verkar inte gå något vidare. Hör gärna av dig till mig via mailen [email protected]

2010-06-07 @ 17:20:54
Postat av: Zara

Magda tyckte minnsan att Emblas linjetag såg så himla kul ut att hon ville samköra.



Och Embla gav sig ut igen om inget hade hänt, det var snarare jag som fick hjälpa Magda ut TROTS att det var hennes fel från första början haha..



Kul att träna ihop idag!



2010-06-08 @ 21:48:33
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0