Viltspår

Idag var det prova på viltspår på Emblas dagis, vilket vi inte var sena att haka på. Viltspår är ju något jag vill hålla på med vid sidan av apporteringen.
Idag samlades vi iaf på dagiset, vi var sju ekipage. Förutom Embla var det en tax, två portugisiska vattenhundar, en soft coated wheaten terrier, en springer spaniel och en tollare.

Vi fick lägga våra egna spår, vilket ju var jättebra för nu vet jag ju hur jag ska träna i fortsättningen. Jag fick en flaska med blod, en rådjursskank och några snitslar och så begav jag mej ut i skogen. Spåret jag la var kanske 60 meter långt. Sen hämtade jag Embla och hon fick gå spåret. Hon nosade på stället där jag hade sprutat mest blod och spårade nån meter, sen tappade hon bort sej och visste inte riktigt vad hon skulle göra. Jag fick visa henne spåret och då tog hon upp det igen. Två gången under spåret stannade hon och tittade på mej, jag uppmuntrade henne att gå vidare och det gjorde hon - och helt plötsligt låg skanken där! Hon blev jättelycklig och fick självklart ta skanken och gnaga på =p smaskens tyckte hon!

Här kommer lite bilder på en lycklig labbe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0