Oändlig vinter, kennelhosta och missad träning...

Kan lugnt säga att jag är något trött på denna snö nu. Jag älskar vinter, men i lagom mängd! Vi är mitten av mars och jag vill se vårtecken, jag vill att det ska vara vår på min födelsedag. Jag vill att all snö och is ska försvinna från gården på jobbet så att barnen kan springa omkring (lite Idas sommarvisa där). Den enda som inte verkar klaga är väl Embla som verkar vara en riktig vinterhund. Vinterhunden har dessutom åkt på den satans kennelhostan, även om den var mild och snabbt övergående. Men det innebär ingen dagisvistelse på ett tag, missad rapportkurs och en missad gång på tävlingskursen - och det suger ju! Fattar inte varför just hon skulle få det som är vacinerad när Tilda inte fått den som är ovaccinerad... Jaja tur i oturen var ju då att den var så mild, hon hostade rejält i 1,5 dag sen lite i två dagar och nu är det helt borta.

Annars är tävlingskursen jättekul och jag tror vi kommer att komma ut och tävla lydnad i april-maj någon gång :) Spännande är det må jag säga! Har en jättebra instruktör som heter Cilla, henne gillar jag verkligen. Hon är tydlig och förespråkar den sortens hundträning som jag gillar.
Jag har anmält intresse till en apporteringskurs på 6 gånger som börjar i April, hoppas verkligen vi kommer med! Behöver ju träna inför jaktlägret i Maj i Skåne. Kan ju inte komma dit helt rookie =)

Här kommer lite bilder som visar vad Embla tycker om snön!








Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken tur att Embla är vaccinerad så hon inte fick det så svårt med kennelhostan, och vännu mer tur att gammeltanten inte fått det......(ännu i allafall)....Ha det bra så ses vi på klubben!!

2010-03-15 @ 07:02:35
URL: http://www.123minsida.se/brewitzochco
Postat av: magdalena

med rätt objekt så ser ju vintern riktigt trevlig ut - härliga bilder!!! men det räcker med bildbevis, för mig får det gärna va barmark året runt... trist att du missade rapportkursen, men det går fler tåg!

2010-03-16 @ 22:56:55
URL: http://hjordis72.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0